sábado, 15 de junio de 2013

TACET

Mime

A música, quan hi ha un fragment de la partitura en el qual no toques, es diu “tacet”. No és el mateix aquesta activitat que proposo per a treballar les emocions (modificada d’una altra activitat proposada per Ferrer i Rodón, al programa de mediació escolar, subvencionat per la Caixa Convivència Primària) però també s’ha d’estar sense "sons", sense paraules.

Bé, m’he anticipat al paràgraf anterior, doncs bé, sí, aquesta entrada anirà orientada a oferir una mena d’activitat per treballar les emocions. La activitat la vaig escollir perquè es sembla a un joc que sempre m’ha agradat, el de encertar les pel·lícules. I perquè és com un joc, i m’agraden els aprenentatges que venen de la mà dels jocs. A més, els objectius plantejats m'agraden per fer una feina d'aquest tipus.


ACTIVITAT: MÍMICA
(Nom original: Sense Paraules)
ADREÇAT A :
Segon cicle d’infantil (encara que es pot adaptar).


OBJECTIUS:

-  Reconeixement de les emocions.
-  Reconeixement de les expressions de les emocions.
-  Conèixer a un mateix.
- Conscienciar sobre que davant el mateix fet es poden tenir distintes emocions.
- Aprendre a “descriure” (interpretar) objectes amb gestos i a observar.
- Participar i respectar el torn de paraula.


MATERIAL NECESSARI
Cartes, targetes o fitxes elaborades amb la temàtica a treballar (segons els interessos i les vivències dels infants en aquell moment determinat, perquè puguin relacionar-ho amb les seves experiències de vida properes).
Aquestes targetes tindran cares representant les distintes emocions, o objectes (per representar el objecte i parlar de l’emoció que els provoca).


DESCRIPCIÓ DE LA ACTIVITAT
332/365 Mime Police Distribució en gran grup.
Els nens es col·loquen com a la assemblea, en rotllana. Per torns, anirà sortint un nen, que agafarà una targeta de enmig i, sense que ningú la vegi, haurà d’interpretar amb gestos, sense paraules, el que posa. La resta l’han d’encertar. Després es comentarà, segons la variant:
Variant 1: targetes amb cares d’emocions: representen la emoció, l’encerten i parlen d’alguna vegada que s’hagin sentit així.
Variant 2: Targetes amb objectes: representen el objecte, l’enceten i parlen de quina emoció els desperta aquest objecte.

AVALUACIÓ
Mitjançant l’observació de cada nen i la seva col·laboració:
-Satisfacció amb la realització de l’activitat en els distints rols.
-Ús de vocabulari específic (per exemple: “em fa sentir enfadat” en lloc de “em fa sentir malament”).
-Mostra respecte i tolerància cap als sentiments dels altres.
-Ha respectat el torn de paraula.
-ha participat de forma activa.

(Avaluació genera de l'activitat per mor de millorar-la)


Espero que us hagi agradat. Si la dueu a terme, ja em direu com a anat i us convit per afegir millores al apartat de comentaris.

Salutacions

Felisa

No hay comentarios:

Publicar un comentario