
A música, quan hi ha un fragment de la partitura en el qual no toques, es diu “tacet”. No és el mateix aquesta activitat que proposo per a
treballar les emocions (modificada d’una altra activitat proposada per Ferrer i
Rodón, al programa de mediació escolar, subvencionat per la Caixa Convivència Primària)
però també s’ha d’estar sense "sons", sense paraules.
Bé, m’he anticipat al paràgraf anterior, doncs bé, sí,
aquesta entrada anirà orientada a oferir una mena d’activitat per treballar les
emocions. La activitat la vaig escollir perquè es sembla a un joc que sempre m’ha
agradat, el de encertar les pel·lícules. I perquè és com un joc, i m’agraden
els aprenentatges que venen de la mà dels jocs. A més, els objectius plantejats m'agraden per fer una feina d'aquest tipus.
ACTIVITAT: MÍMICA
(Nom original: Sense Paraules)
ADREÇAT A :
Segon cicle d’infantil (encara que es pot adaptar).
OBJECTIUS:
- Reconeixement de
les emocions.
- Reconeixement de
les expressions de les emocions.
- Conèixer a un
mateix.
- Conscienciar sobre que davant el mateix fet es poden
tenir distintes emocions.
- Aprendre a “descriure” (interpretar) objectes amb gestos
i a observar.
- Participar i respectar el torn de paraula.
MATERIAL NECESSARI
Cartes, targetes o fitxes elaborades amb la temàtica a
treballar (segons els interessos i les vivències dels infants en aquell moment
determinat, perquè puguin relacionar-ho amb les seves experiències de vida
properes).
Aquestes targetes tindran cares representant les distintes
emocions, o objectes (per representar el objecte i parlar de l’emoció que els
provoca).
DESCRIPCIÓ DE LA ACTIVITAT
Els nens es col·loquen com a la assemblea, en rotllana. Per
torns, anirà sortint un nen, que agafarà una targeta de enmig i, sense que
ningú la vegi, haurà d’interpretar amb gestos, sense paraules, el que posa. La
resta l’han d’encertar. Després es comentarà, segons la variant:
Variant 1: targetes amb cares d’emocions: representen la
emoció, l’encerten i parlen d’alguna vegada que s’hagin sentit així.
Variant 2: Targetes amb objectes: representen el objecte, l’enceten
i parlen de quina emoció els desperta aquest objecte.
AVALUACIÓ
Mitjançant l’observació de cada nen i la seva col·laboració:
-Satisfacció amb la realització de l’activitat en els
distints rols.
-Ús de vocabulari específic (per exemple: “em fa sentir
enfadat” en lloc de “em fa sentir malament”).
-Mostra respecte i tolerància cap als sentiments dels
altres.
-Ha respectat el torn de paraula.
-ha participat de forma activa.
(Avaluació genera de l'activitat per mor de millorar-la)
Espero que us hagi agradat. Si la dueu a terme, ja em direu com a anat i us convit per afegir millores al apartat de comentaris.
Salutacions
Felisa
No hay comentarios:
Publicar un comentario